Działania społeczne Grupy Agora w dużej mierze odbywają się dzięki zaangażowaniu czytelników i odbiorców, pracowników oraz społeczności lokalnych w projekty bezpośrednio wspierające organizacje społeczne oraz promocję filantropii i dobroczynności. W ramach produktów oferowanych w Grupie są też takie, których społeczny cel jest związany z ważnymi dla społeczeństwa problemami, kwestiami i tematami.
AGORA
AGORA
Inicjatywą, na która wpływ miała m.in. pandemia COVID-19, była „Deklaracja Gazety.pl na nowe czasy”. Gazeta.pl jako pierwsze medium w Polsce w obliczu nasilających się w 2020 r. kryzysów: zdrowotnego, gospodarczego, politycznego oraz klimatycznego opublikowała deklarację zobowiązując się do wsparcia swoich czytelników w dostępnie do rzetelnych informacji zdobytych u źródła i kierować się bezpośrednio do ekspertów: lekarzy, ekonomistów i innych specjalistów, którzy współpracują z portalem.
Oprócz obietnicy przygotowywania rzetelnych i sprawdzonych wiadomości, Gazeta.pl w 2020 r. opisywała bieżące problemy i angażowała się w ważne sprawy społeczne. Przykładem prowadzonych działań jest m.in. zbiórka „Pomóżmy wspólnie Bejrutowi!”, którą portal zainicjował po sierpniowej eksplozji w Bejrucie. Dzięki wsparciu internautów portalowi udało się zebrać kwotę 100 tys. zł i przekazać ją Polskiemu Centrum Pomocy Międzynarodowej, która niosła pomoc poszkodowanym. Redakcja portalu od czasu wybuchu pandemii angażuje się także w akcje pomocowe na rzecz chorych na COVID-19, np. w kwietniu wraz z czytelnikami ufundowała respirator dla szpitala w Suchej Beskidzkiej.
1 stycznia 2021 r. została opublikowana „Deklaracja redakcyjna Gazeta.pl 2021”, w którym redakcja w najbliższym roku zobowiązała się skupić szczególnie na obronie praw kobiet i walce z nierównościami społecznymi oraz działać na rzecz ochrony środowiska.
AGORA
Media Agory do wspólnej walki o równość i prawa człowieka włączają czytelników i słuchaczy, angażując ich do konkretnych przedsięwzięć. Po wybuchu ogólnopolskich protestów wywołanych orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego pod koniec października 2020 r. media Agory zainicjowały akcje pomocowe oraz wyrażające solidarność z organizatorami i uczestnikami demonstracji. „Gazeta Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” w ramach specjalnej akcji sprzedaży prenumerat cyfrowych zebrały 674 288 złotych na wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. Zgromadzone środki zostały przekazane m.in. na pomoc osobom szykanowanym za udział w protestach. Radio TOK FM również zachęcało swoich słuchaczy do wsparcia walki o prawa kobiet poprzez zakup subskrypcji TOK FM Premium, z której całość przychodu została przekazana na rzecz Centrum Praw Kobiet. Stacja relacjonowała wydarzenia w całym kraju oraz zapraszała słuchaczy do dyskusji na antenie. Prócz tego w ramach gestu wsparcia portal Gazeta.pl, Radio TOK FM, serwisy Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl dołączyły do swoich logotypów symbol strajku – czerwoną błyskawicę.
AGORA
W maju 2020 r. AMS rozpoczął akcję „#AMSwspieraKulturę” – specjalną ofertę dla instytucji kultury, takich jak m.in. teatry, muzea, kina, wydawnictwa, czy opery. M.in. w ten sposób od lat AMS wspiera branże kultury w kampaniach informacyjnych oferując wyjątkowe rabaty na korzystanie zarówno z klastycznych jak i digitalowych nośników oferowanych przez spółkę Grupy Agora.
AGORA
W styczniu 2020 r. „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, Helios, Radio TOK FM i Rock Radio oraz inne marki Agory po raz kolejny wsparły Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Organizacja podczas 28. finału zbierała środki na zapewnienie najwyższych standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej. Media i marki Agory w tym celu organizowały aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek oraz relacjonując przebieg finału.
Dodatkowo, redakcja portalu Gazeta.pl na żywo relacjonowała przebieg finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i – podobnie jak w 2019 roku – dokładnie tydzień po finale zorganizowała akcję #JedenDzieńDłużej. Zachęcała w niej internautów do dalszego wspierania WOŚP, m.in. poprzez wyjątkowe aukcje i zbiórkę pieniędzy na Facebooku pod hasłem „#JedenDzieńDłużej dla WOŚP”.
Łącznie dzięki akcjom mediów i marek z Grupy Agora udało się zebrać ponad 150 tysięcy złotych.
AGORA
Spółki Grupy Agora szukają również rozwiązań, które mają zapewnić dostęp do ich produktów i usług jak najszerszemu gronu odbiorców – szczególnie grupom wrażliwym i wykluczanym. W tym celu m.in. w marcu 2020 roku ruszyła nowa sekcja Wyborcza.pl pod hasłem News from Poland, która powstała z myślą o cudzoziemcach przebywających w Polsce oraz osobach niepolskojęzycznych zainteresowanych wydarzeniami w naszym kraju. Znajdą oni w tym miejscu materiały poradnikowe dotyczące m.in. zasad bezpieczeństwa w czasie pandemii koronawirusa, a także artykuły poświęcone bieżącym wydarzeniom w Polsce – wszystkie w języku angielskim.
AGORA
Od 1998 r. na łamach swoich mediów Agora nieodpłatnie publikuje informacje o kampaniach społecznych, apele i ogłoszenia charytatywne o wsparciu chorych dzieci oraz komunikaty o osobach zaginionych. W 2020 r. na łamach „Gazety Wyborczej” i jej dodatków pojawiło się ok. 170 materiałów wspierających cele 21 organizacji pozarządowych i ośrodków pomocy. Na portalu Gazeta.pl corocznie od 2015 r. ukazują się apele wspierające zbiórki dla chorych dzieci – w 2020 r. było ich 52.
Podobne wsparcie oferuje Grupa Radiowa Agory, nieodpłatnie emitując informacje o akcjach społecznych i zbiórkach charytatywnych we wszystkich swoich rozgłośniach – Radiu Pogoda, Radiu Złote Przeboje, Rock Radiu i Radiu TOK FM. W ten sposób w 2020 roku udało się jej wesprzeć 21 organizacji i zaoferować im czas antenowy o cennikowej wartości ponad 18 500 000 złotych netto.
AGORA
Podejmowane przez nas działania społeczne reguluje „Polityka działań społeczno-sponsoringowych Grupy Agora” przyjęta przez zarząd spółki w 2016 r. po uwzględnieniu oczekiwań interesariuszy. Cele postawione w dokumencie nawiązują do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Agenda 2030) oraz spełniają normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000.
W Polityce zostały postawione następujące cele:
- edukacja, rozwój indywidualny i społeczny;
- kształtowanie postaw obywatelskich i dbałość o prawa człowieka;
- promocja kultury i powszechnego dostępu do niej;
- promocja zdrowia i zdrowego stylu życia;
- troska o środowisko naturalne;
- troska o innych wyrażająca się w akcjach charytatywnych i pomocowych.
Działania społeczno-sponsoringowe Grupy Agora są również wyrazem troski o losy regionów, w których funkcjonuje Grupa, jako miejsc, gdzie warto mieszkać, pracować i realizować plany.
Z treścią dokumentu można zapoznać się na stronie: www.agora.pl//polityka-dzialan-spoleczno-sponsoringowych-w-grupie-agora.